Open Monumentendag 13 september 2014

IMG_0319IMG_3986OpenMonumenten-lr

Er was weer van alles te doen op de open monumentendag en stedekunstdag:

IMG_3995IMG_4027 IMG_3997 IMG_4008 IMG_4019 IMG_4024 IMG_4031 IMG_4036 IMG_4101 IMG_4136 IMG_4137 IMG_4144 IMG_4155Een mooie dag in Gramsbergen

Impressies Open monumentendag en Stedekunst

Met de tractor op pad vanaf Museum – Zompenwerf – Het Leemgraven – Museum
In het museum presentatie: vervoer door de jaren heen in Gramsbergen
Taxatie voorwerpen, tussen Kunst en Kitsch door taxateur Enno de Boer.
Stedekunst is de Kunstmarkt rond de Boomhofkerk met diverse kramen.
Diverse oldtimer auto’s waren meerdere keren aanwezig
Op de zompenwerf werd uitleg gegeven over de bouw van de Vechtezomp en ontstaan scheepswerf.
In de boerderij Het Leemgraven was een presentatie / expo over hoog water van en langs de Vecht en weden verhalen verteld over ervaringen met de Vecht. Ook was er gelegenheid om koffie te drinken.
Tussen het centrum van Gramsbergen werd een pendeldienst onderhouden met een oldtimer bus, een TET 38, tussen Gramsbergen – Zwieseborg – Hardenberg. Onderweg kon men overstappen op de boot Le Bateau de Napoleon, ie tussen het haventje in Hardenberg en de Zwieseborg, heen en terug voer.
Op de kunstmarkt was een demonstratie van Raku-stoken. Spectaculair om te zien hoe keramiek op deze manier gebakken wordt. Ook werden er kunstzinnige activiteiten georganiseerd voor kinderen. Zij werden uitgedaagd een leuk maar vooral een eigentijds en origineel kunstwerk te maken. ook konden de kinderen een workshop pottenbakken doen. zie www.stedekunst.nl